Monday, February 2, 2015

Cajtgajst (a)teizma

(iliti mali dodatak prethodnom postu)

Kao što ste možda iz mojih prethodnih izlaganja shvatili, tišti me pitanje trenutne površne uskogrudosti (i površnosti uopšte) većeg dela naučne zajednice po pitanju religija, i tradicionalnih mitova uopšte. Za mene to nije problem lične vere, ili mojih odnosa sa naučnom zajednicom (jer u njenim okvirima i tako odavno ne delujem), već pitanje interesa i politike, morala i manipulacije, odvraćanja pažnje sa pravih problema.

I dok sam, isprovocirana novim komentarom E.O. Wilsona, po ko zna koji put premišljala infantilnu banalizaciju, (namerno ili nenamerno) nerazdvajanje religijskog fundamentaizma od teologije, ili crkve i religije i vere, kao i nesposobnost pojedinca da se oslobodi upravo onakvog mentaliteta koji izdašno kritikuje - ali samo na suprotnoj strani (ipak je sam Vilson izdanak fundamentalističke hriščanske zajednice)... Došla sam, napokon, do zen trenutka.

Niko od sledbenika nije pojedinačno kriv. Svi su žrtve duha vremena, koji je zahvatio sve ljudske organizacije.

Jer ako:

  • Većina pravoslavnog sveštenstva stremi pre svega materijalnom, izuzeta od zemaljskih zakona;
  • ako je katolička crkva kanonizuje ubice;
  • ako bilo koja hrišćanska crkva poziva na sukob umesto na molitvu, i bilo koga izuzima od Božije ljubavi;
  • ako su Islam oteli džihadisti;
  • ako su je Izrael stvoren jer je čekanje Mesije dosadilo;

...i tako dalje, i tako gore...

...zašto bi situacija u Crkvi naučnoj (Church Scientific) bila išta drugačija?



A priznajem da sam sve ovo napisala samo da bih imala izgovor da okačim i drugi citat "role model for young women" C. Diaz. Ipak je prva polovina neverničkog monologa jednako ubedljiva kao i druga :)
P.S. Svesna sam da mi fali jedno L u 'billion'.


No comments:

Post a Comment