English version coming SOON
Boogaloo Petice: Pet pitanja za Džareda Molinoa (The Shivas)
Boogaloo Petice: Pet pitanja za Džareda Molinoa (The Shivas)
Jared u KC Grad 2015. Foto: Reakcija |
Poreklom
iz dela Sjedinjenih Država čuvenog po alternativnom rokenrolu, portlandski trio The Shivas su redak
dragulj – u svojoj muzici sumiraju uticaje različitih muzičkih epoha, a rezultat je potpuno jedinstven. Oni ni ne pokušavaju da koriste vremeplov, već
brišu granice vremena, pa ćete se na njihovom koncertu osećati kao da ste i u
1968-oj i u 2017-oj istovremeno.
U okviru
serije mini-intervjua - „Boogaloo petica“ - razgovarali smo sa frontmenom benda
Jaredom Molineuxom (Džared Molino) pred nastup na drugom danu Bad Music Boogaloo festivala 17. juna,
kao i svirku iznenađenja 13. juna u MKC Kombinatu u Zemunu.
Vaša muzika se oslanja na nasleđe 60-ih – na
psihodelični rok, čak i na pop te ere. Pa ipak je suštinski autentična i
savremena, vešto izbegavajući da zvuči kao revival.
Nema mnogo bendova koji uspevaju u tome. Kako nalazite ravnotežu?
Jared Molineux: Mislim da naša muzika
tako zvuči zato što mnogo onoga što slušamo potiče iz tog perioda, iako slušamo
muziku iz svih perioda – od početka snimanog zvuka, pa do ploča koje su izašle
ove godine (nova ploča Chain And The
Gang – In The Red, primer je takvog skroz novog favorita). Nikada nismo
pokušali da stvaramo muziku koja zvuči „retro“,
„60s“ ili bilo šta slično. Oduvek smo
samo svirali i tako je izašlo. Naš proces pisanja pesama je veoma organski i
nikada ne pokušava da simulira bilo šta. Mislim da zbog toga što naša muzika
uvek poseduje čitav raspon osećaja i zvukova i uspevamo da izbegnemo da zvučimo
kao revival bend.
Ali s obzirom da mnoge ljude privlači takav zvuk, da li vidiš neku
sličnost između našeg vremena i šezdesetih?
JM: Mnogo ljudi zaista vole taj stil muzike, ali definitivno samo
van mejnstrima. Šezdesetih, rokenrol i psihodelija su bili dosta uključeni u
glavni tok. Vidim sličnosti između dva perioda – s jedne strane politika je
uvek sranje, a s druge postoji sjajna umetnost i muzika. A postojalo je vreme
pre nego što je rokenrol postao globalni fenomen, kada je bio periferan i underground..
Pretpostavljam da je
ono što mi stvaramo pomalo poput onoga što su radili rani rokenroleri – radimo
ono što volimo bez obzira na to da li vidimo isplativost i garantovani uspeh
ili ne. Rokenrol je tu već dugo vremena
i više nije novi žanr, ali namera je ostala ista: ne pravi ono što je bilo pre, ne teži oživljavanju prošlosti. Teži ka nečemu što je jedinstveno i tvoje; čak i
ako je u pitanju starinski stil, može se promeniti i postati nešto što nikada
ranije nije bio.
Ljudi poput Sestre Rozete Terp ili Čaka Berija su izrazili sebe radeći sa
starim žarovima svog vremena – Sestra Rozeta je pevala gospel, a oboje su imali
bluz gitarski stil. Ipak, uspeli su da od tih starih formi stvore nešto što
nikada ranije nije postojalo, nešto što je samo njihovo. Mislim da ne postoji
ni jedan bend koji zvuči tačno kao The Shivas; želim da radimo na tome da
proširimo sopstveni stil i učinimo ga jedinstvenim.
Izdali ste ploče za legendarne i/ili bitne
nezavisne etikete, K Records i Burger Recrods. Kakvo je to bilo iskustvo? Kakav
je osećaj da ime The Shivas stoji uz indi heroje poput Beck-a, Chain and the
Gang, The Microphones s jedne, ili uz Ty Segall-a i The Brian Jonestown
Massacre sa druge strane?
JM: Imali smo tu sreću da radimo sa ljudima čiju umetnost volimo i
da nam muzika izađe kroz neke popularnije kanale. To nas je nateralo da radimo
mnogo napornije i da se postaramo da naš rad može da stane rame uz rame sa
veličinama koje nam prethode na ovim etiketama. Ne tvrdim da zaista jeste tako,
ali mislim da najbolji način da umetnik
uči i raste jeste da se konstatno izlaže najboljoj umetnosti i umetnicima i da
upije što je više stvari moguće. To što smo imali prilike da idemo na
turneju sa Chain and The Gang, ili da radimo u Dub Narcotic Studio-u naučilo
nas je mnogim stvarima koje drugačije nikako ne bi mogli da shvatimo.
Najvažnije je da sarađujemo sa
prijateljima i sa ljudima kod kojih imamo dobar tretman. Bilo da je u pitanju
velika etiketa ili ona za koju niko nije čuo, najbolji posao se radi u dobroj
atmosferi, sa kreativnim nabojem. Čak i ako bude izdato za manjeg izdavača,
ukoliko valja, pročuće se i rašćete.
Putovali ste na sve strane, puno za relativno
mladu ekipu, pri čemu ste posetili za prosečan američki bend prilično egzotične
destinacije. Kakvu ste mudrost izvukli iz tih dugih i dalekometnih turneja?
JM: Ono
što sam naučio je da su ljudi generalno isti svuda. Naše kulture i jezici su
drugačiji, ljudi se drugačije oblače itd, ali razlikuju se dobri ljudi (i loši
ljudi). Takođe, čitav svet voli rokenrol, muzika i ples su istinski univerzalni
jezici (iako zaista verujem da su zapravo ista stvar, kao dve strane novčića –
telo vibrira poput žice gitare). Bilo da govorite engleski, španski ili
Svahili, svi razumeju dobru pesmu i tako se zbliže. Politika, ratovi i granice pokušavaju da nas podele, ali muzika,
umetnost i opšta dragovoljnost prema čovečanstvu čine da budemo jedno.
Posle dve godine, vraćate se u Srbiju. Da li imate neka očekivanja od
vašeg Bad Music Boogaloo nastupa, ili poruku za publiku?
JM: Dolazimo spremni za ples, nadamo se da ste spremni i vi. Jedva
čekamo da se vratimo u Srbiju, iskreno, to nam je jedno od najomiljenijih mesta
koje smo posetili. Hvala vam.
No comments:
Post a Comment